x

   تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است  
 

پشتیبانی : Telegram
ارتباط ایمیل : info@ariyansms.ir

موفقیت نهایی هر برنامه بازاریابی پیامکی به ایجاد طرحی مناسب و نحوه اجرای آن وابسته است. با پیروی از مراحل اساسی این طرح، به نتایج تجاری بیشتر و بهتری نسبت به رسانه  های بازاریابی سنتی دست پیدا می  کنید.

روشهایی نوین برای موفقیت در بازاریابی پیامکی

این طرح به گامهای متمایز زیر  تقسیم می  شود:
هدفگذاری برنامه
تدارکات برنامه
آغاز برنامه
اجرای برنامه
سنجش برنامه
پالایش برنامه


۱. هدفگذاری برنامه تبلیغاتی
هدف اصلی هر فعالیت بازاریابی، افزایش میزان تعاملات تجاری است. یک هدف واقع  بینانه، مشخص و قابل  سنجش انتخاب کنید.  تعدادی مثال در زمینه هدفگذاری عبارتند از:
افزایش میزان کلی فروش
افزایش فروش برای یک ‌(یا چند) محصول خاص یا یک (یا چند) خط تولید خاص
افزایش بازدید مشتری
افزایش لید ها
افزایش حضور در رویدادها
…..
هر معیاری باید واقع  بینانه و قابل سنجش باشد. از طریق چند سناریو کار کنید نه فقط یک سناریو. برای مثال، برای یک رستوران، محاسبه کنید که یک نرخ پاسخ ۱۰ درصدی در نتیجه نهایی چه تاثیری خواهد داشت. همین کار را برای نرخ پاسخ ۲۰%، ۳۰% و ۴۰% انجام دهید. با اینکه ممکن است برخی از نرخهای پاسخ طرح  ریزی  شده بلافاصله قابل حصول نباشند، مشاهده تاثیر نرخهای پاسخ متفاوت بر نتیجه نهایی یک هدف نهایی را فراهم می  آورد که می  توان با بلوغ بیشتر برنامه پیامکی روی آن کار کرد. منظور ما این است که به نتایج خوب بسنده نکنید و به دنبال کسب نتایج عالی باشید.
۲. تدارکات برنامه
برای هر برنامه بازاریابی پیامکی نیاز به طرح دارید و باید موارد ذیل را طراحی و اجرا کنید:
·         طرح تبلیغاتی
·         آموزش کارکنان
·         طرح پیشبرد


تبلیغات برای برنامه پیامک
یک کسب و کار باید برای برنامه پیامکی خود تبلیغ کند. به نظر بدیهی می  رسد، اما بسیاری از کسب و کارها متوجه نمی  شوند که تبلیغات قوی برای ثبت نام هر چه بیشتر افراد در این برنامه ضروری است. زمینه تبلیغات ممکن است دسترسی به پیشنهادات تبلیغاتی منحصربفرد باشد: یعنی، تخفیفهای ارائه شده از سوی شما فقط به افرادی تعلق خواهد گرفت که برای شرکت در برنامه پیامکی شما ثبت نام کرده باشند.


به عنوان مثال یک رستوران ممکن است چنین پیامی را ارسال کند:”برای پیوستن به طرح موبایلی ما عبارت ‘EATS’ را به شماره ۱۲۳۴۵ ارسال کنید”.


می  توانید درون فروشگاه  ها هم رضایت افراد را برای شرکت در این برنامه کسب کنید. پرسنل داخل فروشگاه باید آموزش ببینند تا مردم را برای ملحق شدن به برنامه پیامکی وسوسه کنند. مثلاً در مورد یک رستوران گارسون  ها موقع ارائه صورت حساب می  توانند از مشتری بخواهند که در این کمپین شرکت کنند.
اگر کسب و کار شما دارای وب سایت باشد، برنامه پیامکی باید به صورت کاملاً برجسته روی وب سایت تبلیغ شده و مزایای آن نیز ذکر شود.


هرگونه ابزار بازاریابی خاص، حتی کارت ویزیت شرکت شما باید فرد را به شرکت در برنامه پیامکی ترغیب کند. همچنین می  توانید با چاپ کردن تبلیغات روی رسید مشتریان، آنها را به شرکت در کمپین ترغیب کنید.
روی ساک خرید بسیاری از خرده  فروشیها، نماد تجاری آن فروشگاه چاپ می  شود، در صورت برگزاری کمپین پیامکی از طریق چاپ روی ساکهای خرید می  توانید مشتریان را ترغیب کنید.


در همه موارد، ثبت نام در برنامه پیامکی زمانی با بیشترین موفقیت همراه است که ثبت نام فرد در برنامه برای او سود فوری به ارمغان بیاورد مانند "همین الان به ما ملحق شوید و فوراً یک تخفیف ۱۰ درصدی برای خرید بعدی خود دریافت کنید”. انواع دیگر پیام پیشنهاد می  کنند که فرد در نوعی مسابقه یا لاتاری شرکت کند و در صورت برنده شدن ایتم ارزشمندی را دریافت می  کند. از طریق صفحه خود در فیس بوک نیز می توانید به تبلیغ کمپین بپردازید.


در واقع باید از هر کانال ممکن به تبلیغ برای کمپین پیامکی بپردازید.
به افرادی که برای شرکت در کمپین ثبت نام می کنند، پاداش بدهید. این پاداش می  تواند یک جایزه کوچک یا کوپن باشد تا مشترکین بیشتری را بدست آورید. اگر پیتزافروشی دارید می توانید از این طریق اقدام کنید”با ارسال متن ‘PIZZA’ به شماره ۸۳۹۳۶، با خرید بعدی پیتزای مخصوص، یک نوشابه رایگان دریافت کنید.” مشتریان شماره موبایل خود را در اختیار شما گذاشته  اند و قدردانی از آنها باعث می  شود که افراد بیشتری داوطلبانه به کمپین شما ملحق شوند.


آموزش کارکنان
همه کارکنانی که به نوعی با مشتریان در تماس هستند باید آموزش ببینند تا برنامه پیامکی را بازاریابی کنند و افراد را برای پیوستن به آن ترغیب کنند. همچنین باید خلاصه  ای از برنامه، انواع تبلیغات، و… در اختیار آنها قرار گیرد.
کارکنان شما از هر رسانه تبلیغاتی دیگری به مشتری نزدیکترند. از این مسئله سود ببرید، آنها می  توانند تاثیرگذارترین تبلیغ  کننده برای برنامه پیامکی شما باشند.


طرح پیشبرد
حالا وقت برنامه  ریزی این مطلب است که قرار است چگونه با افرادی که در این برنامه ثبت نام کرده-اند، ارتباط برقرار کرده و از چه مطالبی برای این ارتباط استفاده کنید.
عناصر طرح پیشبرد شما از این قرار هستند:
·         قرار است چه چیزی را ترویج و تبلیغ کنید؟
·         قرار است تبلیغات چه زمانی انجام بگیرد؟
·         چند وقت یکبار این تبلیغات را انجام می  دهید؟


آنچه که قرار است تبلیغ و ترویج کنید در مرحله قبل یعنی در فاز هدفگذاری مشخص شد، چون هدف برنامه پیامکی شما حصول به این اهداف خاص است. به هر حال، رخدادها غیرقابل اجتناب هستند و باید در زمان لازم اصلاحاتی را انجام دهید. نگران نباشید. یک طرح از لحاظ زمانی ثابت نیست؛ طرح در واقع نقشه جاده است که با تغییر شرایط تجاری، تغییر می کند. در مدت زمان نسبتاً کوتاهی از موثرترین راهکارهای تبلیغاتی آگاه خواهید شد.
زمان تبلیغ باید کاملاً نزدیک به پیشنهاد یا رویداد خاصی باشد که در حال تبلیغ آن هستید. در مورد ارسال پیام متنی، مشترکین برنامه پیامکی چند ثانیه پس از ارسال، پیامهای شما را دریافت خواهند کرد. اگر پیام را بیش از حد زود ارسال کنید، افراد احتمالاً آن را فراموش می  کنند. اگر زمان ارسال پیام بیش از حد به زمان ارائه پیشنهاد نزدیک باشد، ممکن است تعهدات شما باعث ایجاد مشکل شوند. زمان ارسال به نوع کسب و کار و به نوع پیشنهاد شما بستگی دارد. بدیهی است که یک رستوران برای تبلیغ یک غذای خاص باید حدود یک ساعت قبل از زمان ناهار تبلیغ کند. اگر قرار است در آخر هفته رخدادی اتفاق بیفتد، پیامهای مربوط به آن را یک یا دو روز قبل از رخداد ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که در همه انواع تبلیغات خود از نوعی کد تبلیغاتی استفاده کنید. (در بخش سنجش برنامه بیشتر به این موضوع می  پردازیم)
در نهایت، فرکانس تبلیغات شما نباید بیشتر از ۲ پیام در هفته باشد(مگر اینکه پیشنهاد شما وابسته به روزهای خاصی از هفته است مانند تخفیفهایی که در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه به مشتریان داده می  شود)، حتی اگر این پیامها ۲ یا ۳ بار در ماه ارسال شوند، بهتر است. در اینصورت است که مشتریان شما با دریافت پیام احساس می کنند که در صورت پاسخ ندادن به آن چیزی را از دست می دهند. مجدداً در این مورد نیز تجربه بهترین راهنمای شماست. تبلیغ و ارسال پیام بیش از حد باعث می  شود که مشتریان از حضور در لیست ارسال شما انصراف دهند و همچنین برنامه پیامکی شما تاثیر و اهمیت خود را از دست بدهد. متقابلاً تبلیغات گاه بگاه و بسیار اندک نیز منجر به کسب نتایج کمتر می  شود.
۳.آغاز برنامه
همه بخشهای سخت کار انجام شده و حالا نوبت تزریق شور و هیجان به برنامه است. لیست همه افراد مایل به شرکت در برنامه تهیه شده، تصمیم گیری در مورد پیشنهاد اولیه انجام شده و به کارکنان خود نیز آموزش داده  اید.
در شروع می  توانید با ارائه یک پیشنهاد خاص یک  روزه تا جاییکه می  توانید مشتریان بیشتری را درگیر این برنامه کنید و تا حد امکان به تعداد مشترکین بیفزایید. به افرادی که برای پیوستن به کمپین شما وقت صرف کرده اند، پاداش بدهید و در نتیجه این کار افزایش فروش و درآمد را در پی خواهد داشت.  هر چه زودتر بتوانید لیست مشترکین برنامه و پایگاه داده خود را بسازید، زودتر می  توانید ارسال تبلیغات را شروع کرده و به مزایا و منافع حاصل از آن را برداشت کنید.
۴.اجرای برنامه
این مرحله آسانترین بخش طرح بازاریابی پیامکی است! شما در مورد نحوه تبلیغ، مورد تبلیغ، زمان و تعداد تکرار آن تصمیم  گیری کرده  اید. حالا فقط باید از نرم  افزار ارسال پیامک استفاده کنید تا تبلیغات خود را زمانبندی و تایید کنید. به خاطر داشته باشید که هر تبلیغی باید کد مخصوص به خود را داشته باشد. به دریافت  کنندگان پیام برای ارسال آن به دیگران کمک کنید. در انتهای هر پیام این عبارت را درج کنید "این پیام را به یک دوست ارسال کنید”. افراد دوست دارند چنین پیامهایی را به دوستان خود ارسال کنند و آنها را نیز در هدایای شما شریک کنند. این کار باعث می شود که پیشنهاد شما به طور ویروسی منتشر شود و حتی درجه اهمیت آن از ارسال توسط خودتان بیشتر باشد.
۵.سنجش برنامه
این یک مرحله اساسی و مهم است که غالباً به آن کمتر توجه می  شود. سنجش کارایی کمپین  های پیامکی یک فاز بحرانی  در موفقیت مداوم برنامه پیامکی شماست. چگونه کمپین  های پیامکی را مورد سنجش قرار می  دهید؟ اول از همه، باید مطمئن شوید که یک کد تبلیغاتی را برای هر یک از کمپین  های خود تعیین کرده  اید. با استفاده از این کد می  توانید هرگونه تغییری در حجم فروش را پیگیری کنید.
۶.پالایش برنامه
کار شما تقریباً تمام شده است. بیایید همه کارهایی را که تا به حال انجام داده  اید، مرور کنیم.
شما اهداف و مقاصد خود را مشخص کرده  اید،  بنابراین در مورد هدف خود و نحوه انجام آن ایده واضحی دارید. همه تبلیغات لازم برای برنامه را انجام داده و به مشتریان در مورد مزایای پیوستن آنها به این برنامه اطلاع داده  اید. با تبلیغات قوی برنامه را شروع کرده  اید و شور وهیجان لازم را در مشتریان ایجاد کرده  اید، تعداد معقولی شماره ارسال را ثبت کرده و ارسال پیامها را شروع کرده  اید.
حالا وقت آن رسیده که اهداف مورد نظر خود از اجرای این برنامه را با نتایج واقعی اجرای آن مقایسه کنید. برای مثال اگر یکی از اهداف شما افزایش ۱۰ درصدی فروش عصرهای جمعه از طریق ‘ارائه یک نوشابه رایگان به ازای خرید ۲ نوشابه باشد’، اکنون قادر به مقایسه اهداف و نتایج هستید. اگر نتایج واقعی پایین  تر از اهداف شما باشند، ممکن است نتایج را دست بالا گرفته باشید، یا ممکن است تبلیغات شما در زمان نادرست ارسال شده باشد یا هر دلیل دیگری داشته باشد. این دلیل هر چه که باشد، درباره مواردی مانند اهداف، قدرت و زمانبندی پیام تبلیغاتی تجدیدنظر کرده و در صورت امکان آنها را تغییر دهید.
احتمالاً درمی  یابید که برخی از انواع تبلیغات باعث کسب نتایجی فراتر از حد انتظار شما می  شوند و ممکن است بخواهید فرکانس ارسال این پیشنهادات را افزایش دهید. نتایج کسب شده به شما دورنما و دیدگاهی را ارائه می  دهند که چه مواردی موثر و چه مواردی بی  تاثیر هستند. آنچه که موثر نیست باید از دور خارج شود یا برای تغییرات احتمالی مورد تجدیدنظر قرار بگیرد. ممکن است تبلیغی با عنوان "۲ تا بخر، ۳ تا ببر” برای یک  نوشیدنی در ساعات نامناسبی ارسال شده باشد. ممکن است ساعت صحیح برای ارسال آن بجای بازه زمانی ۴ تا ۶ بعدازظهر، ۵ تا ۷ بعدازظهر باشد. می-توانید با ایجاد تغییراتی در پیشنهادات خود، روی مواردی تمرکز کنید که نتایج بهینه  ای را برای کسب و کار شما به ارمغان می  آورد.
خلاصه:
با وجود اینکه طرح بالا نسبتاً وحشتناک به نظر می  رسد، در واقع چنین نیست. مجبور به اجرای کلیه مراحل بالا نیستید، اما باید حداقل به همه آنها فکر کرده و آنها را در نظر بگیرید.

عناصر کلیدی عبارتند از:
مورد تبلیغ را مشخص کنید
تبلیغات قوی و موثری را درباره برنامه پیامکی خود انجام دهید
تا حد امکان علاقه همه را به مشارکت در این برنامه جلب کنید
مرتباً تبلیغات را ارسال کنید
سنجش برنامه را به بهترین نحو ممکن انجام دهید


با انجام دادن این مراحل، نتایجی فراتر از حد انتظار کسب می  کنید و اگر کل برنامه را تمام و کمال انجام دهید به نتایج بهتر و بیشتری هم می  رسید.
تاریخ درج مطلب : 18 March 2015
RQ Code مطلب

مطلب روشهایی نوین برای موفقیت در بازاریابی پیامکی را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر بالاترین فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

سفارش
تحویل آنی سامانه
پنل تست
مشاهده قبل از خرید
امکانات بسته ها
پرداخت
خطوط اختصاصی
نمایندگی
7 روز گارانتی
کیفیت پشتیبانی مهم است ؟
در آریان پیامک پشتیبانی به صورت 24 ساعته و مداوم در طول شبانه روز توسط بخش پشتیبانی داخل سامانه انجام میپذیرد .
تمایل دارید ما پشتیبان شما باشیم ؟
همکاری با اپراتور پر سرعت
آریان پیامک جزء معدود سرویس دهندگانیست که از اپراتور پر سرعت ارسال پیامک را پشتیبانی می نماید . در آریان پیامک شما میتوانید از خطوط 1000 ، ارسال پیامک بین المللی ، ارسال با نام تجاری و حتی خط ثابت تهران استفاده نمایید .

ورود کاربران

کاربر گرامی ، لطفا جهت ورود به سامانه ،پس از ورود به صفحه لوگین از صفحه کلید مجازی موجود برای  امنیت بیشتر جهت وارد کردن  نام کاربری و کلمه عبور استفاده کنید. .
جهت تست سامانه می توانید با وارد کردن  اطلاعات زیر وارد سامانه شوید:

user : demo

password : demo 

  

درصورتی که کلید عبور خود را فراموش کرده اید از بخش بازیابی رمز عبور در اینجا اقدام نمایید .

بستن پنجره