در شروع سال جدید، معمولا همه تلاش بیشتری برای انجام
تمرینات ورزشی و کاهش وزن میکنند. اما متاسفانه پس از مدت کوتاهی تب و تاب تصمیمهای سال نو میخوابد و در نتیجه باشگاه رفتن و برنامههای غذایی دوباره جای خود را به عادتهای قدیمی میدهند. اگر شما یک مربی شخصی یا مدیر یک باشگاه باشید، مطمئناً متوجه شدهاید که در طول سال انگیزه دادن به مشتریان سختتر و سختتر میشود. برای حفظ این مشتریان، هنوز هم روشهای قدیمی بیشترین طرفدار را دارند، اما استفاده از تلفن همراه مشتریان احتمالاً آسانترین روش ممکن خواهد بود.
چالش استفاده از پیامک گروهی برای متخصصان تناسب اندام اینجا است که اکثر آنها برای دریافت بهترین نتایج از یک رابطۀ فرد به فرد و صمیمی با مشتریان خود بهره میبرند. اما اگر یک سازماندهی و برنامهریزی درست داشته باشید میتوانید همین رابطۀ فرد به فرد را با استفاده از پیامک نیز بدست آورید. برای مثال، اگر یک گروه از مشتریان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه با شما ملاقات میکنند و گروه دیگر روزهای سهشنبه و پنجشنبه نزد شما میآیند، دو گروه شمارۀ مختلف در سامانۀ ارسال پیامک خود ایجاد کنید. حتی میتوانید نام مشتریان خود را نیز در این گروهها وارد کنید تا در پیامکهای خود آنها را به نام خطاب قرار دهید و یک رابطۀ پیامکی صمیمیتر داشته باشید.
آیا به مشتریان خود تمرینهایی برای انجام دادن در منزل میدهید؟ اگر نه، میتوانید با استفاده از پیامک گروهی اینکار را انجام دهید. همانطور که میدانید، یک برنامۀ تناسب اندام جدی نیازمند تعهد روزانه دارد. بنابراین از سرویس پیامک گروهی خود استفاده کنید تا در روزهایی که شاگردان خود را نمیبینید، تمرینها و فعالیتهای کوچکی را برای آنها تعیین کنید. گاهی یک پیام کوتاه در روزهای تعطیل دقیقاً همان انگیزۀ لازم است تا شاگردان شما فعال بمانند و جلسات شما برای آنها بازده بالاتری داشته باشد.
اگر که شما یک کلاس ورزشی را میگردانید، از پیامک انبوه برای ایجاد نظرسنجی استفاده کنید. این به شاگردان اجازه میدهد شرکت بیشتری در برنامههای کلاس داشته باشند. هیچوقت تاثیر یک رایگیری دموکراتیک را در جذب شاگردان با انگیزهتر به سر کلاسهای تناسب اندام خود دستکم نگیرید. چه این نظرسنجی برای مشخص شدن نوع موزیکی باشد که سر کلاس پخش میشود، چه سرعت پیشروی شما در کلاس را مشخص کند.
واضح است که هیچ تلاشی برای کاهش وزن بدون داشتن یک برنامۀ غذایی مناسب کامل نخواهد بود. اگر که با یک متخصص رژیم غذایی همکاری میکنید یا خودتان در این زمینه تخصص دارید، پیامک انبوه یک رسانۀ فوقالعاده برای فرستادن دستورهای غذایی و نکاتی در مورد نوع تغذیه است. هزاران نوع مختلف مادۀ غذایی، برند، رستوران و … وجود دارند که میتوانند به یک رژیم غذایی کمک کنند (یا سر راه آن قرار بگیرند). هر از چند گاهی چند تا از آنها را به مشتری خود معرفی کنید تا هم کمکی کرده باشید و هم انگیزۀ بیشتری در آنها ایجاد کنید.
حتی اگر هیچ محتوای مفیدی برای ارسال به مشتریان خود پیدا نمیکنید، میتوانید جملات الهامبخش و انگیزهدهندۀ بزرگان در زمینۀ ورزش را برای شاگردان خود بفرستید. همچنین در مواقعی که برای مدتی با آنها ارتباط ندارید، این جملات میتوانند فاصله میان پیامکهای شما را به خوبی پر کنند. درست است که شما تمام این جملات را قبلاً شنیدهاید، اما یک جمله که بتواند ورد زبان مشتریان شود میتواند تمرکز ذهنی آنها را افزایش دهد و نگذارد که امسال هم به سادگی از تمرینات ورزشی خود بگذرند.
احتمالا از شروع سال جدید، مشتریان شما با این ادعای قاطعانه که "امسال سال من است” دورۀ ورزشی خود را آغاز کردهاند. اما با گذشت زمان اشتیاق اولیۀ آنها محو شده است. اگر این موضوع درست است، شما میتوانید به آنها کمک کنید تا به قول خود وفادار بمانند. نیازی نیست که عیبهای آنها را پر رنگ کنید، پرخاشگر باشید یا مزاحمشان شوید، بلکه یک سرویس با ارزش پیامک کافی است تا آنها را در چرخۀ تجارت خود نگاه دارید و کمکشان کنید تا خواستۀ قلبی خود برای داشتن اندام متناسب را محقق کنند.