چگونه میتوان با پیامک مشتری را درگیر کرد؟ - بازدیدها : 1 106
بخشی از موفقیت یک تجارت از تعامل با مشتریان حاصل میگردد. کسانی که با شما رابطۀ کاری دارند دوست دارند با شما احساس نزدیکی کنند. مشتریان پول خود را در جائی خرج میکنند که احساس کنند خودشان و نیازهایشان فهمیده میشوند. با بازاریابی پیامکی به راحتی میتوان به این ارتباط دو – طرفه دست یافت و مشتریان را بیشتر درگیر تجارت خود کرد. به این ترتیب سود شما نیز به میزان قابل توجهی افزایش مییابد.
اما پیامک چگونه میتواند درگیری مشتری با تجارت شما را افزایش دهد؟ راههای مختلفی برای اینکار وجود دارد. اگر به دنبال گرفتن بیشترین بازدهی از بازاریابی پیامکی خود باشید، تمام روشهای زیر ارزش وقت گذاشتن خواهند داشت.
یک مسابقه برگزار کنید
شرکت شما میتواند با ایجاد یک مسابقۀ پیامکی به مشتریان نزدیکتر شود، زیرا همه دوست دارند شانس خود را در بردن یک جایزۀ بزرگ امتحان کنند. شما میتوانید برای بالا بردن شانس شرکتکنندگان و جذابیت بیشتر مسابقه رتبههای اول، دوم و سوم داشته باشید. همچنین، بهتر است یک جایزۀ خوب به برندگان بدهید تا افراد بیشتری به شرکت در مسابقه ترغیب شوند.
کپون تخفیف ارائه دهید
بریدن یک کوپون تخفیف از داخل روزنامه یا مجله دردسر بسیاری دارد و اغلب قبل از اینکه این کوپونها را وصول کنیم، گم میشوند. بنابراین مشتریان نمیخواهند خود را با این کوپونها اذیت کنند. با اینحال، کوپونها و پیشنهادات پیامکی بروی تلفن آنها هستند و چیزی بیشتر از فشار یک دکمه برای وصول کوپون لازم نیست. این روش جواب میدهد زیرا مشتریان آن را دوست دارند. آنها به سراغتان خواهند آمد و به تجارت شما رونق میدهند.
یک نظرسنجی برگزار کنید
این یک راه قدرتمند دیگر برای تعامل با مشتری و درگیر کردن اوست. به این ترتیب، به آنها این احساس را میدهید که بخشی از یک گروه بوده و در تجارت شما جائی دارند. علاوه بر این، هنگامی که از طریق پیامک یک نظرسنجی برگزار کنید، مشتریان میتوانند نظر واقعی خود را تنها ظرف چند ثانیه ارسال نمایند و شما میتوانید با توجه به نتایج این نظرسنجی خدمات خود را بهبود بخشید.
نمونه محصول ارسال کنید
هیچ راه بهتری از ارائۀ یک نمونه محصول رایگان برای جذب یک جمعیت بزرگ نیست. این راهکار در زمانی که بخش بازاریابی پیامکی شما هنوز نوپا است و نیاز دارید لیست شماره جمعآوری کنید، یک راه بسیار موثر است. مشتریان اکثراً خواستار دریافت نمونۀ محصولات شما هستند و به این جهت، سریعاً اطلاعات خود و دوستان خود را در اختیار شما قرار میدهند.
به مشتری اطلاعات لحظهای بدهید
چه بخواهید به مشتری خبر تائید یک سفارش ارسال را بدهید، یک حراج ویژۀ ۱۲ ساعته را به او اطلاع دهید یا هر چیز دیگری به آنها بگوئید، مشتریان خود را در لحظه درگیر پیشنهادهای شما میکنند. با استفاده از بازاریابی پیامکی میتوانید آخرین اخبار شرکت خود را در اختیار مشتریان قرار داده و به این ترتیب آنها را به خود نزدیکتر کنید.
ارتباط دو – طرفه داشته باشید
بازاریابی پیامکی اجازۀ ارسال و دریافت سریع پیامک را به شما میدهد. بنابراین مشتریان میتوانند به شما بگویند که چه چیزی در ذهن دارند، میتوانند به سوالات شما پاسخ دهند و …
همانطور که میبینید، راههای بسیاری وجود دارد که بازاریابی پیامکی بتواند مشتریان را بیشتر درگیر کند. این راهها هم برای نیازهای تجارتهای کوچک و هم بزرگ هستد. خبر خوب این است که این فقط چند تا از راههایی هستند که بازاریابی پیامکی میتواند برای شرکت شما مفید باشد. این به سود شماست که بیشتر در مورد ارسال پیامک انبوه و مزیتهای بسیاری که نمیخواهید از دست دهید، بدانید.
مطلب چگونه میتوان با پیامک مشتری را درگیر کرد؟ را به اشترک بگذارید