چرا قیمت و هزینه ارسال پنل های مختلف متفاوت است؟
عوامل اصلی تعیین کننده قیمت پنل عبارتند از
1- پیش شماره خط مثلا 1000 یا 3000 یا 5000 که سرعت , کیفیت و هزینه ارسال و دریافت در پیش شماره های مختلف متفاوت است
2- نحوه کسر هزینه : مثلا در خطوط 3000 و 2000 تنها در صورتی که پیامک توسط تلفن همراه دریافت گردد هزینه کسر می شود و در صورت خاموش یا در دسترس نبودن خط هزینه ای کسر نمی گردد
3- امکان انتخاب شماره به صورت دلخواه و متناسب با شماره تلفن ثابت مانند خطوط 3000
4- بعضی خطوط فقط برای ارسال استفاده شده و قابلیت ارائه خط اختصاصی و دریافت پیامک را ندارند مانند خطوط 5000
5- اشتراکی یا اختصاصی بودن شماره : گاهی بعضی شرکتها یک شماره را همزمان به چند نفر ارائه می دهند و به ظاهر هزینه ارزانتری می گیرند اما از نظر امنیت اطلاعات کاربر و سرعت ارسال در نهایت باعث نارضایتی مشتری می شوند
6- امکانات داخل پنل نیز از فاکتورهای تعیین کننده قیمت می باشد پنل های دارای طراحی اختصاصی و رابط کاربری آسان معمولا هزینه بالاتری دارند
7- بعضی خطوط مانند خط 021 شامل لیست سیاه نمیشود به این معنی که پبامکهای ارسالی از این خط برای سیمکارتهایی که پیامکهای تبلیغاتی خود را بستهاند نیز ارسال میشود
8- از عوامل موثر دیگر یکسان بودن تعرفه ارسالپیامکبرای اپراتورهای مختلف است مانند خطوط 3000
بعضی خطوط برای ایرانسل و ... ضریب قرار می دهند یعنی بدون اینکه شما متوجه شوید هزینه ارسال هر پیامک را در عدد معینی مانند 1.5 ضرب می کنند و هزینه کل را از شما کسر می کنند
در کل کیفیت خطوط 2000 و 3000 از سایر خطوط بیشتر بوده و هزینه خطوط و پیامک های این اپراتور ها نیز بالاتر است همیشه برای دریافت خدمات با کیفیت بالاتر هزینه بیشتری باید بپردازید
مقایسه کلی بین خطوط
خط | معایب | مزایا |
خطوط ثابت
021 |
هزینه پیامک بالا عدم ارائه پیش شماره های سایر استانهای کشور- فعلا فقط تهران |
عدم وجود پیش
شماره های 1000 ، 2000 یا 3000 ارسال و دریافت پیامک روی خط ثابت عبور از لیست سیاه مخابراتی کیفیت بسیار بالای ارسال و ریزش بسیار کم تعرفه یکسان پیامک فارسی و لاتین و همراه اول و ایرانسل سرعت بالا در ارسال |
خطوط 1000
|
ضریب 1.5 برابر
برای خطوط ایرانسل رنج وسیع لیست سیاه مخابراتی |
سرعت بالا در
ارسال قابلیت دریافت گزارش تحویل به صورت دقیق تنها پس از "به روز نمایی گزاش تحویل" به صورت دستی قابلیت انتخاب خط دلخواه پس از پیش شماره 1000 تعرفه مناسب پیامک و خطوط بازگشت هزینه پیامک های نرسیده به مخابرت تنها "پس از به روز رسانی گزارش تحویل" به صورت دستی سفارش خط به صورت کاملا سیستماتیک |
خطوط 2000 | قیمت بالای خطوط
اختصاصی عدم ارائه خطوط 14 رقمی ، 13 رقمی و 11 رقمی واضح نبودن وضعیت شماره های رند و نیمه رند |
کیفیت ارسال بالا سرعت ارسال مناسب بازگشت هزینه پیامک های نرسیده به گوشی و نرسیده به مخابرات "پس از به روز رسانی گزارش تحویل" به صورت دستی عدم ارائه ضریب برای خطوط ایرانسل |
خطوط 3000 | عدم توانایی
انتخاب 4 رقم اول بعد از 3000 به دلخواه قیمت بالا و محدود بودن خطوط 8 رقمی عدم ارائه خطوط 13 و 11 رقمی |
سرعت و کیفیت ارسال بسیار بالا پنل
با رابط کاربری ساده و امکانات فراوان ارائه گزارش تحویل دقیق به صورت خودکار بدون نیاز به "بروز رسانی گزارش تحویل" توسط کاربر قیمت مناسب خطوط 14 ، 12 و 10 رقمی بازگشت هزینه پیامک های ارسال نشده "به صورت خودکار" خرید خط اختصاصی ظرف مدت 1 ساعت ارائه خطوط 14 رقمی با قیمت بسیار مناسب یکسان بودن تعرفه ارسال برای اپراتورهای مختلف |
خطوط 5000 | رنج وسیع لیست
سیاه مخابراتی عدم بازگشت هزینه پیامک های تحویل نشده عدم مشخص نمودن لیست سیاه مخابراتی عدم ارائه گزارش تحویل عدم ارائه خط اختصاصی عدم امکان ارسال به ایرانسل قطعی زیاد |
سرعت ارسال بالا تعرفه مناسب |
دریافت پیامک تبلیغاتی و خروج از لیست سیاه مخابراتی
در صورتی که شماره همراه اول مورد نظر شما در لیست سیاه مخابرات می باشد و پیامک های تبلیغاتی را دریافت نمی نمائید عدد 2 را به شماره 8999ارسال نمایید
مطلب پیش شماره های 1000 ، 2000 ، 3000 و 5000 و خط ثابت 021 چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ را به اشترک بگذارید