۳ مرحله آسان برای بازاریابی پیامکی - بازدیدها : 1 068
راهنمای سه مرحله ای برای موفقیت کمپین بازاریابی پیامکی شما
بازاریابی پیامکی یک نوع بازاریابی با استفاده از تلفن همراه است. SMS مخفف سرور پیام کوتاه است، که به صورت انتقال به عنوان پیامهای متنی شناخته میشود. در بازاریابی از طریق SMS، عملیات بازاریابی با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه برای انتقال ارتباطات بازاریابی به مصرف کنندگان علاقهمند انجام میشود که روشی برای به دست آوردن فرصتهایی استثنایی برای معاملههای کسب و کارهای بزرگ و کوچک است که البته با توجه به اینکه ۷۰ درصد از جمعیت جهان در حال حاضر تلفن همراه استفاده میکنند قابل درک است. در ایالات متحده به تنهایی ۹ نفر از هر ۱۰ نفر دارای تلفن همراه هستند.
اینفوگرافیک انجام شده توسط مایکروسافت پیشبینی کرد که در سال ۲۰۱۴، استفاده از اینترنت تلفن همراه از اینترنت دسکتاپ پیشی خواهد گرفت که منطقی است.
بازاریابی پیامکی به عنوان یکی از انواع مستقیم و شخصی بازاریابی در نظر گرفته میشود، اما از کجا باید بدانید که این نوع بازاریابی برای کسب و کار شما مناسب است؟
شما باید سه چیز راقبل از شروع به استفاده از بازاریابی از طریق SMS در نظر بگیرید:
چگونه شمارههای تلفن همراه را برای بازاریابی از طریق SMS جمع آوری کنیم؟
باید از چه مشکلاتی که به هنگام شروع به استفاده از بازاریابی اس ام اس به وجود میآید آگاه باشیم؟
چگونه پیام های بازاریابی از طریق SMS خود را ارسال کنیم؟
مرحله ۱: جمع آوری شماره موبایل برای بازاریابی از طریق SMS
شما ممکن است دریابید که بسیاری از مردم به راحتی به شما شماره تلفن همراه
خود را همانند آدرس ایمیل خود نمیدهند. همه ما آنچه را که برای بسیاری از
آنها در مورد بازاریابی ایمیل اتفاق افتاده است را میدانیم و آنها حق
دارند که نسبت به این که همین کار را با بازاریابی اس ام اسی رخ دهد ترس
داشته باشند. به منظور به دست آوردن شماره تلفن همراه باید کاری کرد که
مردم به شما اعتماد داشته باشند، رابطه نیز کمک خواهد کرد. آنها همچنین
نیاز دارند که بدانند شما از طریق پیام کوتاه چیزی که برای آنها ارسال
خواهید کرد منحصر به فرد است و نه از همان نوع پیشنهاد که از طریق ایمیل و
رسانههای اجتماعی دریافت میکنند.
با مشتریان خود روراست باشید – و از دستورالعملهای زیر در هنگام معرفی بازاریابی پیامکی به مشتریان خود استفاده کنید:
راهنمای ۱: – زیاد پیام ندهید، شاید یک بار در ماه و نه بیش از دو بار در ماه.
راهنمای ۲: – پیشنهادات ویژه به طور انحصاری برای مشتریانی است که شخصا شماره تلفن همراه خود را به شما دادهاند.
راهنمای ۳: – SMSبرای ارسال اطلاعات برتر مانند سفارش، یادآور قرار ملاقات و یا یک تاریخ خدمات در آینده استفاده میشود.
شما با پیروی از این دستورالعملها و واضح ساختن آن به مشتریان خود، شانس بیشتری برای دسترسی به شماره تلفن همراه آنها را خواهید داشت.
شما میتوانید شمارههای آنها را با استفاده از برگه ثبت نام بدست آورید
یا زمانی که در تلفن با آنها صحبت میکنید از آنها درخواست کنید، این
امکان را تعبیه کنید که آنها شماره خود را در یک فرم در وب سایت شما وارد
کنند و یا با دادن یک شماره به آنها اجازه دهید که یک متن برای عضویت در
سرویس پیام کوتاه شما بفرستند.
م
مرحله ۲:وظیفه سعی و کوشش خود را انجام دهید
همانطور که شماره تلفنها را جمع آوری کرده و شروع به استفاده از آنها در
کمپین SMS خود میکنید مطمئن شوید که تدابیری بیندیشید که اگر مشتری
درخواست لغو اشتراک خود را داشته باشد شما باید بلافاصله، آنها را از لیست
خود حذف کنید. انجام ندادن این کار غیر قانونی است و میتواند در بلندمدت
به ضرر شما تمام شود.
در واقع چند قانون وجود دارد که از زمانی که شما به سمت بازاریابی پیامکی میآیید نیاز دارید که نسبت به آنها آگاه باشید.
جلب رضایت
شما باید رضایت مشتری را قبل از شروع بازاریابی پیامکی را بدست آورده باشید یا حداقل مشتری هدف خود را نسبت به تجارت خود آگاه کرده باشید.
لغو اشتراک
با هر پیامی که ارسال می کنید، باید یک گزینه لغو اشتراک در این پیام را فراهم کنید و در صورتی که مشتری این گزینه را انتخاب کند شما باید فورا اشتراک او را لغو کنید.
آگاهی از هزینه
در یک بازاریابی پیامکی مبنی بر سرویسهای ارزش افزوده ممکن است به ازای هر پاسخ مشتری مبلغی از حساب مشتری کم شود؛شما باید قبل از اینکه از این نوع ارسالها برای مشتریان خود داشته باشید آنها را از هزینههای طرح خود آگاه سازید.
گام ۳ – راه اندازی، ایجاد و شروع کمپین SMS خودهنگامی که شما شماره تلفن همراههای خود را جمع آوری کردید، مطمئن شوید که تمام مسئولیتهای قانونی خود را دنبال کردهاید و میتوانید کمپین بازاریابی SMS خود را شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که شما قادر به دنبال کردن بازگشت سرمایه گذاری برای کمپین خود هستید، یک پیام لغو اشتراک در پیامهای خود قرار دهید و مدیریت پایگاه داده بازاریابی SMSخود را از جمله لغو اشتراک آسان سازی کنید
مطلب ۳ مرحله آسان برای بازاریابی پیامکی را به اشترک بگذارید