x

   تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است  
 

پشتیبانی : Telegram
ارتباط ایمیل : info@ariyansms.ir

بازاریابی ، علمی است که در چند دهه ی اخیر روز به روز اهمیت بیشتری در دنیای کسب و کار پیدا میکند و نه تنها به عنوان یک شاخه ی علمی گسترش زیادی پیدا کرده است بلکه زیر شاخه های متعددی نیز در کنارآن بوجود آمده اند که به مرور زمان هر کدام وزن علمی قابل توجهی پیدا کرده اند .

متاسفانه هنوز تلقی بسیاری از افراد از واژه ی بازاریابی چندان با آنچه باید تطابق ندارد ، نمونه هایی از این برداشت های اشتباه ذهنی در مورد بازاریابی عبارتند از :

  • ویزتوری که بدون دانش و مهارت و صرفا با سماجت باید موفق به فروش محصول یا سرویسی شود .
  • کسی که با استفاده با تحت تاثیر قراردادن مخاطب ، هر محصول یا خدماتی را بفروشد!

این نوع نگاه به بازاریابی ، شاید برای چند نوع کالای کاملا محدود و در شرایط خاص بازخورد نسبی قابل قبولی داشته باشد ولی به هیچ عنوان پایداری و قابلیت اتکا برای صاحبان کسب و کار آنهم در فضای رقابتی و شفاف را ندارد .

استفاده از بازاریانی که تخصص کافی ندارند یا روشهای نا مناسب بازاریابی عملا یک نوع ضد تبلیغ جدی برای شرکت ها محسوب می شود و اگرچه در نگاه اول یک صرفه جویی در هزینه محسوب می شود اما با یک نگاه عمیق تر به به سادگی می توان هزینه های نهفته ی بیشتری را در آن دید .

درسوی دیگر ، در نگاه برخی افراد بازاریاب موفق ، فردی است با مهارت های ارتباطی بالا که می تواند از هر نوع دروغ ، اغراق و ابزاری برای فروش محصول یا سرویس استفاده کند . در این تعریف بازاریابی با کلاه برداری چندان تفاوتی ندارد اما لباسی که بر تن کرده است که در ظاهر متفاوت است و معمولا در برخوردهای اول قابل شناسایی نیست . البته دیر یا زود ماهیت دروغین این نوع بازاریان بر ملا می شود اما چون آنها به رابطه های کوتاه مدت عادت کرده اند بی آنکه احساس ناراحتی زیادی کنند مشتریان قبلی را رها کرده و به سراغ مشتریان جدید می روند ! در روش این نوع بازاریابان دروغین عملا کار کردن با مشتریان قبلی اصلا معنا ندارد چرا که مشتریان بعد از چند برخورد متوجه ماهیت های دروغین آنها می شوند و صرفا مدتی می شود آنها را با دروغهای جدید فریب داد .

بازاریابی غیر اخلاقی

بازاریان غیر اخلاقی از روشهای متنوعی برای پیشبرد اهدافشان استفاده می کنند و پیوسته نیز در حال بروز رسانی روشهایشان هستند برخی از روشهایی این بازاریابان غیر اخلاقی عبارتند از :

۱.استفاده از نامهای جعلی و بسیار پر کاربرد .

استفاده از اسامی جعلی باعث می شود که ردیابی و شناسایی فرد در مراحل اولیه برای تحقیق ساده نباشد . معمولا با کمی تحقیق در مورد نام و سوابقشان می توان جعلی بودن آنها را کشف کرد.

۲.برزگنمایی و گفتن دروغهای بزرگ

این دسته با بزرگنمایی بسیاری خودشان را معرفی می کنند انقدر که شک کردن به آنها مشکل تر شود . هر وقت تحت تاثیر قابلیت های عجیب و غریب و تحسین بر انگیز فردی قرار گرفتید ، مراقب باشید که در دام این دسته نیافتاده باشید.

 

  1. ساختن القاب توجه بر انگیز

استفاده از عنوان های ساختگی مثل :خالق استاندارد ….. ، مخترع و مبتکر ….. ، مدرس و مشاور… وپدر ….. ، نماینده ……. ،بهترین …. ، اولین …. برترین و عنوانهایی از این دست در تبلیغات خوب به شدت می توانند اثرگذار باشند و متاسفانه بسیاری از این ترفند غیر اخلاقی برای معرفی خود یا محصول خود استفاده می کنند .

با جستجوی ساده در اینترنت می توان به میزان راستی یا ناراستی این ادعاهای ساختگی پی برد ، البته باید به شدت مراقب تله ی وب سایتها و منابع مرتبط با خود ایشان باشیم چرا که معمولا این افراد تله های ارتباطی زیادی را برای تایید صحت ادعای دروغین خود در اینترنت از قبل ایجاد کرده اند . معمولا گذاشتن کمی وقت بیشتر شانس یافتن اطلاعات مرتبط را بسیار بیشتر می کند . کلمات کلیدی مختلف مرتبط با آن شخص یا شرکت یا موضوع را برای جتسجو در نظر بگیرید و در آخر اگر هیچ سند قابل قبولی نیافتیم حتما باید ،اسنادی معتبر خارج از اینترنت از آنها تقاضا کنیم .

  1. استفاده از لوگو ها و لیست مشتریان ساختگی

متاسفانه از آنجایی که در ایران عملا کسی برای اینکه اسمش به دروغ در لیست مشتریان جایی ذکر شده است شکایت نمی کند . بسیاری از افراد و شرکت ها به سادگی با کپی کردن لوگوی شرکت های بزرگ نام آنها را در لیست مشتریان خود ذکر میکنند و به این روش می خواهند با استفاده از اعتبار لوگوی مشتریان به کار مجموعه ی خود نیز اعتبار دهند .

معمولا در مقابل پرسش صریح و آگاهانه درمورد نحوه ی استفاده از سرویس یا محصول با دستپاچگی پاسخ مبهمی می دهند و توانایی معرفی راهی برای بررسی صحت مدعای خود را نخواهند داشت . پیگیری یا حتی صرفا اعلام اینکه می خواهیم رضایت مشتریان قبلی را پیگیری کنیم معمولا در محدود کردن اینگونه دروغها می تواند موثر باشد .

  1. رتبه ها ، مقام ها ، افتخارات ساختگی!

این روزها همایش ها و برنامه های زیادی هستند که رتبه ، مدال ، تندیس و مقام هایی از این دست را صرفا در ازای پول اعطا می کنند . بنابر این در باور کردن القاب ، رتبه ها و افتخارات کسب شده حتما باید به میزان اعتبار و شکل کسب اعتبارها توجه داشت .

مدرک های تحصیلی بدون نیاز به درس خواندن هم که بسیاری را دکتر یا با تحصیلات عالی کرده است . مدارک تحصیلی اخذ شده از کشورهای دیگر هم راهی مرسوم و ساده برای اعتبار بخشی به مدارک بی اعتبار است.

۶.بین المللی صحبت کردن!

بسیاری از بازاریابی که به شیوه ی غیر اخلاقی عمل می کنند با استفاده از دایره ی لغات تخصصی ، اصطلاحات خاصی که مشتری با آنها آشنا نیست مساله را برای مخاطب خود پیچیده تر می کنند . گاهی با به میدان آوردن شرکتها یا افرادی از کشورهای دیگر سطح موضوع را بین المللی میکنند و به شکل ناخودآگاه در ذهن مخاطب اعتباری بیشتر برای خود ایجاد میکنند .

  1. آمار و ارقام بی سند

بسیاری از افراد عادت کرده اند بی سند ، آماری یا اطلاعاتی را ارائه دهند که ذهن شنونده ی آنها به شکلی که می خواهند تحت تاثیر قرار گیرد . شاید بهترین راه فرار از این نوع بازاریابی غیر اخلاقی درخواست سندهای معتبر هنگام دریافت هر نوع اطلاعات و آمار مهم باشد.

 

  1. رنگ آمیزی نابجا

استفاده از بزرگنمایی و رنگ آمیزی های اغراق آمیز در تبلیغات به هر حال بخشی از فرهنگ تبلیغات شده است اما نه آن اندازه که کلاغی را به جای قناری رنگ کنند و بفروشند . رنگ آمیزی جذاب یکی از هنرهای برخی از بازاریابی های غیر اخلاقی است که بدون هیچ نوع توجهی به تناسب آن با محصول یا سرویسی که ارائه می شوند به کار گرفته می شود .

  1. رعایت نکردن شرایط و زمان مناسب

بی توجهی به منافع طلب مقابل و تبلیغ و اصرار بر بازاریابی در شرایط و موقیت های مختلف یکی دیگر از روشهای بازاریابی غیر حرفه ایست . نمونه های آنرا همه ی ما میشناسیم : از صدای بلند بلندگوی وانت های دستفروش و برچسب های تبلیغاتی درب منازل گرفته تا کسانی که در هر کجا بتوانند تبلیغ خودرا درج می کنند ، چه کامنت نا مربوطی در اینستاگرام و فیس بوک باشد چه گروههای مختلف در تلگرام و وایبر و امثالهم .

این گروه از بازاریابی های غیر حرفه ای همه را به شکل مشتری بالقوه می ببینید و بدون توجه به اینکه مخاطب آنها نیاز یا علاقه ای دارد یا خیر با اولین برخورد و باتمام قوا سعی در مجاب کردن او می کنند .

 

بازاریابی در تمام این شکل های ذکر شده ، فرآیندی یک طرفه و ناپایدار است و عجیب آنست که بسیاری از عاملان آنها نمی دانند یا نمی پذیرند که روش آنها اگر هم بازاریابی باشد ، بازاریابی غیر اخلاقی و غیر حرفه ایست و بدون شک در بلند مدت حتی برای منافع آنها هم سودمند نخواهد بود .

 

شما شکل های دیگری از روشهای بازاریابی غیر اخلاقی را سراغ دارید که بتوان به این لیست اضافه کرد ؟



تاریخ درج مطلب : 11 May 2015
RQ Code مطلب

مطلب بازاریابی غیر اخلاقی را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر بالاترین فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

سفارش
تحویل آنی سامانه
پنل تست
مشاهده قبل از خرید
امکانات بسته ها
پرداخت
خطوط اختصاصی
نمایندگی
7 روز گارانتی
کیفیت پشتیبانی مهم است ؟
در آریان پیامک پشتیبانی به صورت 24 ساعته و مداوم در طول شبانه روز توسط بخش پشتیبانی داخل سامانه انجام میپذیرد .
تمایل دارید ما پشتیبان شما باشیم ؟
همکاری با اپراتور پر سرعت
آریان پیامک جزء معدود سرویس دهندگانیست که از اپراتور پر سرعت ارسال پیامک را پشتیبانی می نماید . در آریان پیامک شما میتوانید از خطوط 1000 ، ارسال پیامک بین المللی ، ارسال با نام تجاری و حتی خط ثابت تهران استفاده نمایید .

ورود کاربران

کاربر گرامی ، لطفا جهت ورود به سامانه ،پس از ورود به صفحه لوگین از صفحه کلید مجازی موجود برای  امنیت بیشتر جهت وارد کردن  نام کاربری و کلمه عبور استفاده کنید. .
جهت تست سامانه می توانید با وارد کردن  اطلاعات زیر وارد سامانه شوید:

user : demo

password : demo 

  

درصورتی که کلید عبور خود را فراموش کرده اید از بخش بازیابی رمز عبور در اینجا اقدام نمایید .

بستن پنجره