سرویس VAS - بازدیدها : 3 234
خدمات ارزش افزوده تلفن همراه يا Value Added Service که به اختصار به آن VAS گفته ميشود، از جديدترين پارامترهاي نوين صنعت مخابرات ميباشد که در عين اينکه براي مصرفکنندگان تلفنهاي همراه سود بسياري دارد، درآمدزايي فراواني براي اپراتورهاي تلفن همراه نيز دارد و قدرت و پتانسيل بالايي براي ايجاد کسب و کار در تمامي زمينهها را دارا است.
تفاوت سرويس Vas با ساير سرويسهاي پيامکي :
در سرويسهاي پيامکي سازمان يا ارگان دارنده سرويس پس از تهيه بستر هاي لازمه مي بايست جهت ارسال پيامک به مخاطبين خود هزينه هاي پيامک را متحمل شود .در اينگونه سرويسها دسترسي به پنلهاي آفلاين و يا آنلاين جهت ارسال پيامک ضروري مي باشد . در سرويسهاي پيامکي مخاطبين لزوما بازار هدف نهايي نمي باشند چرا که خود سرويس مورد نظر را انتخاب نکرده اند . در سرويسهاي vas هزينه پيامکهاي دريافتي از خود مخاطبين و توسط اپراتور يا به صورت کسر اعتبار و يا قابل پرداخت روي قبض تلفن همراه دريافت مي شود . بنابراين هزينه اي توسط ارگان و سازمان جهت ارسال پيامک دریافت نمی گردد . چه بسا که براي آن سازمان و ارگان درآمد زا نيز خواهد بود. در اينگونه سرويسها براي يکبار سرويس تعريف شده و نيازي به دسترسي به بستر هاي نرم افزاري و يا سخت افزاي توسط سازمان جهت ارسال پيامک نمي باشد .
نحوه سفارش :
- برای سفارش پیامک ارزش افزوده ابتدا فرم مربوطه را دانلود نموده و پس از تکمیل فرم آن را از طریق بخش پشتیبانی ارسال نمایید .
نحوه ایجاد یک سرویس جدید:
- پس از تکمیل فرم کاربرانی که مایل هستند یک سرویس ارزش افزوده ایجاد نمایند، باید پیش از هرچیز یک ایده نو برای این کار داشته باشد ، در صورت تکراری بودن ایده شرکت مخابرات از ارائه سرویس خودداری خواهد کرد ، کاربر طرح خود را با دقت و با جزئیات دقیق در فرم پروپوزال شرح میدهد .
- فرم پروپوزال جهت بررسی در شورا به شرکت مخابرات ارائه میگردد ، در صورتی که طرح پذیرفته شود (بازه دو ماهه) شرکت یک برآورد زمانی جهت فعالسازی سرویس به کاربر اعلام خواهد نمود .
از جمله برخی از این سرویسها میتوان موارد زیر را نام برد:
- سامانه های تلفن گویا
- سامانه های اطلاع رسانی ( اطلاعات بازار ، پزشکی ، سازمانی و … )
- سامانه های ارتباط با مشتری و خدمات پس از فروش
- سامانه های تلفن بانک
- سامانه های سرگرمی و تفریحات ( مسابقات ، فال ، طالع بینی، موسیقی، چیستان )
- سامانه های مشاوره ای ( پزشکی ، روانشناسی ، تحصیلی و … )
- سامانه های آموزشی (معلم یار تلفنی)
- سامانه های مسابقه تلفنی، نظرسنجی و کسب آرا
- صندوق صوتی و فکس
- بیدارباش و ندای مؤدن
- لیست سیاه و لیست سفید
- شماره فراگیر (ابر شماره Cloud Number)
ارائه این خدمات نه تنها باعث ایجاد درآمد برای مخابرات میشود، بلکه سبب می گردد تا شرکت های ارائه دهنده این خدمات (مانند: بانک ها و موسسات مالی، آژانس های تبلیغاتی، تولید کنندگان و فروشندگان گوشی ها و تجهیزات جانبی تلفن ، تولید کنندگان محتوا و برنامه های تخصصی تلفن ، نویسندگان و ارائه دهندگان بازی های شبکه ای و ….) نیز به سود مناسبی دست یابند.
نحوه سود رسانی :
- بعد از تایید پروپوزال از سمت شرکت همراه اول مشخص خواهد شد.
مطلب سرویس VAS را به اشترک بگذارید